Menü Bezárás
Milyen bejelentési kötelezettségem van új tulajdonosként a közös képviselő felé?

Mivel a közös képviselők a Tulajdonosokkál állanak kapcsolatban, ezért nagyon fontos, hogy lakásvásárláskor a lehető leghamarabb tájékoztassuk a változásról!

Amire szükség lesz:
– adás-vételi szerződés és birtokba adási jegyzőkönyv másolata vagy
– tulajdonilap másolat, melyen a tulajdonjog változás már a 2. szakaszban fel van vezetve (széljegyen lévő változás nem jó!) vagy
– Földhivatal határozata a tulajdonjog bejegyzésről.

Amennyiben valaki a lakástól vagy a lakcímétől eltérő helyre kéri az értesítéseket, úgy mindenképpen adjon meg levelezési címet illetve a kapcsolattartás megkönnyítése érdekében e-mailes és telefonos elérhetőséget is szoktunk kérni!

Haszonélvezője vagyok a lakásnak, kell meghatalmazás közgyűlésre?

Igen, kell. A Társasházi törvény kimondja, hogy a közgyűlésen a tulajdonosok szavaznak.

Lejárt a vízórám hitelessége, mit kell tennem?

A vízórák a lakók tulajdonai, így azok hitelességéről, cseréjéről nekik kell gondoskodniuk. A Fővárosi Vízművek szerződött partnereivel (listájuk itt található) a leggyorsabb és legegyszerűbb a cserét elvégeztetni és a költségekről is ők tudnak pontos tájékoztatást adni.

Hova és hogyan kell befizetnem a közös költséget?

A közös költséget mindig tárgyhónapban, azaz a januárit januárban, a februárit februárban stb., kell befizetni a Társasház bankszámlájára (ezt megtalálja a lakói felületen). A befizetés preferált módja a banki átutalás. Ha valamiért mégis készpénzben szeretné a befizetést teljesíteni, akkor a számlavezető bank bármely bankfiókjában megteheti.
Ha egy összegben szeretne több hónapot fizetnie, akkor azt kérjük, hogy mindig előre tegye, ugyanis amennyiben hátraléka keletkezik, úgy a behajtási eljárást megindítjuk.

Honnan tudom mennyit kell fizetnem?

A közös költség alapvetően évente egy alkalommal változik, erről névre szóló tájékoztatást adunk és megjelöljük az összeget és a hónapot, amikortól változik. Mivel azonban ez az összeg minden hónapban ugyan akkora, ezért külön értesítőt a nem küldünk a fizetési kötelezettségről. Egyenlegét pedig folyamatosan nyomon követheti a lakói felületen.

Cég vagyunk, ezért minden hónapban szeretnénk számlát kapni a közös költségről. Van erre lehetőség?

A közös költségről nem állítunk ki számlát, azonban kérésre, a könyvelésbe fűzhető, NAV által elfogadott könyvelési bizonylatot állítunk ki. Fontos, hogy ez automatikusan nem történik meg, így kérjük, hogy minden alkalommal szíveskedjenek az [email protected] e-mail címen keresztül kérni.

Nem látom a lakói felületen a befizetéseimet. Miért?

A befizetések lekönyvelés alapvetően havonta egy alkalommal a banki zárást (hónap utolsó napja) követő 10 napon belül történik meg, ezért például a január 10-ei befizetés február elejével rögzítjük fel.
Fontos megjegyezni, hogy a havi előírások is csak akkor kerülnek rögzítésre, amikor az adott hónap könyvelését megkezdjük.

Mikor lesz közgyűlés?

Közgyűlést a legtöbb esetben évente egy alkalommal tartunk, adott év május 31-ig. Amennyiben igény van további közgyűlésre, úgy szükség esetén összehívjuk, erről mindig, a törvényi előírásoknak megfelelően, a közgyűlést megelőző 8 nappal értesítést küldünk a Tulajdonosoknak (postaládán és e-mailen keresztül).

Kaptam egy fizetési felszólítót/egyenleget de nem értek vele egyet. Mit tudok tenni?

Ebben az esetben kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot az [email protected] e-mail címen. Fontos, hogy a reklamációban/panaszban jelölje meg, hogy az egyenleggel kapcsolatban mivel nem érte egyet. Azaz hiányzik befizetése vagy nagyobb az előírás mértéke mint amennyi az Ön számításai alapján lenne.

A közös költség befizetésemhez oda írtam, hogy melyik hónapra szánom, mégsem abban a hónapban kerül feltüntetésre. Miért?

A Társasházak egyszeres könyvvitelt folytatnak, azaz a befizetések és kiadások abban az időpontban kerülnek feltüntetésre, amikor azok a banki kivonaton megjelennek, nem pedig akkor, amikorra a be- illetve kifizetés szól.

Szeretnék napirendi pontot javasolni a közgyűlésre. Hogyan tehetem ezt meg?

Minden Tulajdonosnak biztosítjuk a lehetőséget, hogy az általa fontosnak tartott témákat a közgyűlés megvitassa, így egész évben várjuk a javaslatokat, amiket a soron következő közgyűlésen megvitatunk. Azonban sokszor vannak olyan témák, vagy kérdések, amikhez nem szükséges külön napirendi pont, hiszen határozat vagy nem hozható róla vagy már korábban született, esetleg nem indokolt. Ebben az esetben az “Egyebek” napirendek között javasoljuk a tárgyalását a kérdésnek.

Mit jelent a bankszámla feletti, kettős aláírási jog gyakorlása?

Minden banknál lehetőség van arra, hogy a bankszámláról önállóan (egyedül) senki ne vehessen ki pénzt (akár átutalás akár készpénz formájában). Ez azt jelenti, hogy a közös képviselő mellett kell egy másik személy jóváhagyása is a kifizetésekhez.

Mi történik, ha a második aláíró nem teljesíti az aláírási kötelezettségét?

Ebben az esetben a kifizetés nem történik meg.

Hogyan lehet orvosolni az aláírás elmulasztását?

A bankok egy bizonyos idő elteltével törlik a nem jóváhagyott (aláírt) tranzakciókat. Ilyenkor az első helyen szereplő aláírónak (tipikusan a közös képviselő) ismételten rögzítenie kell a bankban a tételeket, így újraindul az aláírásra hagyott idő.
Ismert határidők aláírásra: OTP Bank – 24 óra

Hol lehet megtenni az aláírást?

A banki ügyintézés során kapott adatokkal szükséges belépni az adott bank online felületére és ott lehet a jóváhagyásokat megtenni.

Elveszett vagy elfelejtett belépési adatok esetén mi a teendőm mint banki aláíró?

Sürgősen fel kell venni a kapcsolatot az adott bank ügyfélszolgálatával!

Szeretnék lakói felületet igényelni. Mi a teendőm?

Amennyiben általunk kezelt Társasházban lakik, kérjük keresse fel ügyintézés menüpontunkat és igényelje a lakói felületet.

Van plusz költsége a Társasháznak az online felület igénybevétele esetén?

Nincs, az online felület minden esetben része a közös képviseleti díjnak.